Aladağlar-V1(İstanbul-Adana-Pozantı-Çukurbağ-SokulluPınar-Çelikbuyduran-Yedigöller-MTA-Aşı Tepe-Adana-İstanbul)

Ağustostaki Aladağlar Sky Trail yarışından sonra tekrar  Aladağlara daha uzun süreliğine gitme planları yapıyordum.Yarış için iki günlüğüne gelip dönmüştüm zaten 1 günü de yarışda geçmişti.Bu planları yaparken dostum Barış Tuncaboylu bayramda Aladağlarda bir kaç zirve yapma planları olduğunu söyledi ve bende böylece plana dahil oldum.

10-12 eylül gidiş/dönüş olacak şekilde Adana Havaalanı için pegasustan uçak biletlerimi aldım.Dağcılık faaliyetleri için iyi organize olmak gerekiyordu.Aladağlar-Yedigöllerde  mevkiinde 2 geceliğine kamp atacağımızdan yiyecek,ekipmanlar,su,kamp alanına ulaşım hepsinin planlanması gerekiyordu.Uzun süredir faaliyetlere katılamıyordum özlemiştim,dağcılık zor ve zahmetli bir spordu.Dağa gidiyorsanız 2 günü gözden çıkarmanız gerekiyordu o da genelde çalışan kesim için haftasonu oluyordu…

10.09.16 

1.Gün

Adana havaalanına indikten sonra önceden planladığımız gibi havaalanından taksi ile Pozantı minibüslerinin kalkacağı yere gittik ve Pozantı minibüslerine bindik.Pozantıdan Aladağlar Sky Trail yarışında evinde konakladığımız Ahmet Üçer Abi bizi karşılayacaktı.

img_4474
Adana Pozantı Minibüs Durağı

Ahmet abi aracı ile Pozantı minibüs durağından bizi alıp yürüyüşümüzün başlıyacağı Sokullupınar’a götürmeden önce Çukurbağdaki evinde kahvaltı ikram etti.Yol yorgunuyduk ve açtık,evinin bahçesinde huzurlu ortamda kahvaltı yapmak çok iyi gelmişti.İstanbul’un kalabalıklığından,keşmekeşliğinden uzaklaşmak bana her zaman iyi geliyordu.Ne boşluk bulursam İstanbul’dan kaçmalıydım,felsefem buydu :- )

Sokullupınar-Yedigöller Kamp Alanı

Barış yedigöller kamp alanına sırt çantalarımızı götürmesi için katır ayarlamıştı.Onun çantası 20kg benimki de 15kg vardı.Katır çok mantıklıydı :- ) Trek5000 ekibinden Şenay,Ayhan Abi ve Mete ile  de Yedigöller kamp alanında buluşacaktık.

Sokullupınarda son hazırlıklarımızı yaptıktan sonra yola koyulduk.En son 1 ay önce Demirkazıktan-Çelikbuydurana Aladağlar Sky Trail yarışında koşturarak çıkmıştım,anılarım canlandı ve yarış psikolojisi farklı oluyordu,o kadar kısa sürede nasıl 12.7k da,1900eg yükseklik kazanımı sağladığıma hayret ettim.Şimdi ise Sokullupınardan Yedigöllere kamp alanına yavaş yavaş yürüyorduk,fotoğraf çekerek daha fazla hissederek sakin sakin..Arada bunu da yapmalıydım bu da iyi hissettiriyordu..

Aladağlar şiir gibiydi,etkileyici ve görkemliydi..

img_4579
Çelikbuydurandan yükseliyoruz…

 

DCIM100GOPROGOPR1016.
Manzaralardan etkilenmemek elde değil..
DCIM100GOPROGOPR1007.
Nerdeyse Çelikbuyduran kapıyı geçtik..
img_4634
Çelikbuyduranı geçtik,Emler Zirveye yaklaştık..

Emler Zirve(3723m) yapmak isteyenler özellikle Çelikbuyduran’a  kamp atıyorlardı,su sorunu da yokdu ve zirveye çok yakındı.Çelikbuyduranda soluklandık ve sularımızı doldurduktan sonra yürüyüşümüze devam ettik.

DCIM100GOPROGOPR1024.
Yedigöller kamp yolunda

Bu tarz faaliyetlerde bazen heyecandan bazen sırtımda suyumu taşıdğımdan(üşeniyordum) su içmeyi yine atlamıştım.Sokullupınardan Çelikbuydurana kadar 200ml su içmiştim ve bu çok azdı,daha dikkat etmeliydim.

Yedigöller kamp alanına vardığımız saat 18.00 idi,5 saat yürümüştük toplamda 13k mesafe ve 1400eg yükseklik kazanımı sağlamıştık.Yedigöller kamp alanının yükseltisi alt:3100m idi.

img_4723
Gölgelere girdikçe üşüyoruz..
img_4726
Yedigöller kamp alanı

Yedigöller kamp alanına vardığımızda katırlar çantalarımızı 2.5 saat sonra getirdi.Bu riski gözönüne katmadığımızdan hazırlıksız yakalanmıştık.Rakım 3100 idi hava karardıkça iyicene soğumaya başlamıştı.

Kamp alanında kalan tırmanış yapmaya gelmiş başkaları da vardı.Dışarda biraz oturduktan sonra kamp alanındaki taş kulubeye gittik.Üstümüz ıslaktı ve benim yanımda yedek olmadığından iyicene üşümeye başlamıştım.Kamp alanındaki taş evde burada konaklayan dağcılar yemek yapıyorlardı.Bizi de içeri kabul ettiler,uzun süredir aç olduğumuzdan yemeklerini de bizimle paylaştılar.Bu çok iyi gelmişti,az da olsa daha iyi hissediyordum.

img_5158
Evet birazcık üşüyorum :- )
img_4777
Yedigöller kamp alanındaki taş ev ve dostlar

2.5 saat sonra katırlar eşyalarımızı getirmişti.Şenay,Mete ve Ayhan Abi lerde kamp alanına ulaşmaya çalışıyorlardı.Saat 20.30 eşyalarımızın gelmesi ile birlikte hemen çadırı kurmuştuk ve ben az su aldığımdan ve uzun süredir üşüdüğümden hemen gidip yattım saat 22.00 ye doğruda diğer arkadaşlarımız kamp alanına ulaşmıştılar.

Faaliyet:5 saat 21dk,13k,1362eg..ölçüm Suunto Ambit3 Peak

11.09.16 

2.Gün

Yedigöller-MTA Zirve(3517m)-Aşı Tepe Zirve(3526m)

Sabah saat 06.00 da  uyandık kahvaltımızı yaptıktan sonra saat 07.30 da zirveye doğru yürüyüşümüze ekip olarak başladık.İlk hedef benim Aladağlar Sky Trail da da  çıktığım MTA Zirve(3517m) idi.Yolumuz üzerinde Hasta Hoca’nın yaylasından geçtik.3 saatlik ara ara soluklandığımız yürüyüşden sonra zirvedeydik.

img_4961
Yedigöller kamp alanı,sabah saat:07.30 bir başka güzel

ekran-resmi-2016-09-14-14-19-50

img_4785
Hasta Hocanın Yaylası
img_4793
MTA zirve yolunda dinlenmece
img_4824
MTA Zirve(3517m)
img_4818
MTA Zirve(3517m)

MTA zirveden sonra ekibimiz ikiye ayrıldı biz Barış ile Aşı Tepe Zirveyi yapmak üzere yola koyulduk,Şenay,Ayhan Abi ve Mete’lerde Sematepe zirveyi zorlayacaklardı.

Yine molalı bir yürüyüşten sonra Aşı Tepe Zirvedey’dik.Rakım 3526m idi ve manzara bu zirvede de harikaydı.

img_4894
Aşı Tepe Zirveden(3526m) manzara
DCIM100GOPROGOPR1037.
Aşı Tepe Zirve(3526m)

Aşı Tepe Zirve’nin batısında kalan ve planımızda olmayan ,Teke Kalesine çıkmayı heves ettik,fakat yanımızdaki su yetersiz olduğundan ve rotayı çok öngöremediğimizden planımızı değiştirmedik.

ekran-resmi-2016-09-14-14-13-44

Aladağlara daha öncede iki kez farklı zirveler için gelmiştim hepsinde de çok keyif almıştım.Koşu sporu ile de ilgilendiğimden burası benim için iyi bir antrenman alanı idi.Zaten nereye baksan zirveydi,yeni oyun alanım burası olmalıydı.İstanbul’a döndüğümde Tunç Fındık’ın Aladağlar kitabını almaya karar vermiştim uygun zaman dilimlerinde buraya gelerek çıkmadığım diğer zirveleri de(kapasiteme uygun olan) hedef listeme almıştım.

Aşı Tepe Zirveyi de tamamladıktan sonra Yedigöllerdeki kamp alanının yolunu tuttuk.Yorgun…fakat mutluyduk.

Faaliyet:7 saat 25dk,1450eg,16k..ölçüm Suunto Ambit3 Peak

Kamp alanına vardığımızda ilk gün donmamın dışında(tedbirsizlik) bir diğer hazırlıksız yakalandığımız olay su mevzusu idi.Kamp alanında akan su temiz değildi ve biz getirdiğimiz tüm suyu faaliyette tüketmiştik.

Buradaki suyun kaynatılması ve süzgeçten geçilerek içilmesi gerekiyordu.Yine hatalıydık…Bu mevsimlerde Yedigöller kamp alanında suyun problem kaynağı olduğunu sonradan öğrendik.Su çok önemliydi ve bu biraz moralimizin bozulmasını sağladı.En yakın suya ulaşacağımız nokta  ise Çelikbuyduran idi;fakat gün içinde yaptığımız 2 tane zirveden sonra sırt çantalarımızı yüklenip oraya kadar yürümek ve ayrıca kamp atmak zor olacaktı,o yüzden kamp alanımızı değiştirmeyerek suyu kaynatarak içme yöntemini tercih ettik…

Benim bünyem bu konularda hassas olduğundan daha önce yaşadığım vakalardan biliyorum kaynatarak da olsa çok az su tükettim bu esnada ekip arkadaşımız Mete imdadımıza yetişti :- ) Mete,ben ve Barış’a 500ml lik  2 şişe su verdi.. o gün bu suyu tüketmedim,dönüş yolunda içmeyi planladım.

Barış ve ben 12.09 tarihinde.. Şenay,Mete ve Ayhan Abi ler ise 13.09 tarihinde kamp alanından ayrılacaklardı.

12.09.16

3.Gün

Yedigöller kamp alanında son günümüz idi.Saat yine 06.00 da uyanmıştık ,kahvaltı yapmadık ve tüm eşyalarımızı toparlayıp Barış ve ben,saat 07.30’da  diğer arkadaşlarımızla hem vedalaşıp hem de bayramlaşıp yola koyulduk.Şenay bu arada çay(sularımı tükettiğimden beridir sadece 200ml lik su içmiştim) ve bayram çikolatası ikram etti bize;fakat ben yanımda sadece Mete’nin verdiği 500ml lik su olduğundan ve en yakın su kaynağı olan Çelikbuyduran’a yolumuz olduğundan cebe atıp ilerde yemeyi planladım :- )

Bu sefer dönüş yolunda sırt çantamızı taşıyacaktık ,yiyecekleri tükettiğimizden en azından çantalar 1 er kilo hafiflemişti.

img_4970
Geri Dönüş Çelikbuydurana doğru

Böyle faaliyetleri iyi planlamak gerekiyor ki su en büyük hataydı.Su yetersiz olduğundan son gün rotamızı değiştirmek zorunda kaldık.Normalinde Sematepe Zirveyi de yapıp Sokullupınar’a inmeyi planlıyorduk ki vazgeçip direkt Çelikbuyduran’a geçmeyi planladık.

Şu yönden kendimi şanslı hissediyordum koşu antrenmanlarımda zaman zaman sıfır yiyecek ve az su tüketerek antrenmanlar yapıyordum,dayanıklılığımı geliştirmeye yönelik sonuçta Ultra Marathon yarışlarına katılıyordum,rotada ne zaman ne olacağı belli olmuyordu sürprizlere vücudum hazırlıklı olmalıydı…30k koşuyordum Çekmeköy Taşdelen Trail parkurunda sadece 600ml su tüketerek.Bu antrenmanlarda  Aladağlar faaliyetimizde işime yaramıştı 500ml suyu tam anlamıyla tüketmeden Çelikbuyduran’a ulaşmıştık.

Çelikbuyduranda sularımızı doldurup ufak bir mola verdik,enfes manzaraya karşı bir müddet dinlendik ve Şenay’ın verdiği çikolatayı yedim afiyetle..Hayattan daha fazla ne isteyebilirdim ki karşımda enfes manzara,suyum yanımda ve çikolatayla nefsimi körlemiştim…

img_5159
Çelikbuyduranda dinlenmece..
img_4992
Tekrar yoldayız,inişe devam…

Çelikbuydurundaki ufak molamızdan sonra dünya küçük cidden dedirten bana Çelikbuyduran Kapı geçitinde  tırmanışcı olan arkadaşım Mustafa Şener ile karşılaştık..Kendisinin sosyal medyadan da  tırmanışlarını takip ediyordum ve hayranlık besliyordum.

Mustafa ve arkadaşı Cihan direktaş kuzay duvarı tırmanışı için yola çıkmışlardı ,ayaküstü sohbetten sonra onlar da yedigöller kamp alanına gidiyorlardı kendilerine başarılar dileyerek ve kamp alanındaki su problemini  de belirterek yolumuza devam ettik..

img_5151
Ben ve Mustafa Şener

Çelikbuyduran riskli bulduğumuz noktalarda bir  kez kayıp ,popo üstü oturdum,çantam ağır olduğundan direkt geriye düşüyordum zaten :- )Ve zeminin daha temiz olduğu parkura geldiğimizde iyice hafiflemiştim ve mutluydum..

 

img_5060
Az kaldı Sokullupınar,neredeyse geldik :- )

 

Faaliyet:4 saat 51dk,13k,450eg..ölçüm Suunto Ambit3 Peak

Faaliyetimizin başladığı nokta olan Sokullupınara vardığımızda Ahmet abi aracı ile bizi alıp Adana Havaalanına bıraktı..

Bir faaliyetin daha sonuna gelmiştim,hedefimi gerçekleştirip,eksiklerimi görmüştüm bir dahaki sefer daha tedbirli olacaktım..

Faaliyeti gerçekleştirdiğim tüm arkadaşlarıma ayrı ayrı çok teşekkürler..

Şenay Kılıç,Ayhan Kılıç,Mete Güneş,Barış Tuncaboylu,Trek5000,Team P…

Ahmet Üçer’e lojistik desteği ve ikramları için çok teşekkürler..

Kamp alanında ismini bilmediğim sohbet edip yemeğini bizimle paylaşan dağcı dostlarımıza çok teşekkürler…

Ağır sırt çantalarımızı kamp alanına taşıyan katırlara çok teşekkürler…

Toplam Faaliyet:Rakım 3000m nin üstünde gerçekleşti,

süre:17saat 53dk,

mesafe:42k,

yükseklik kazanımı:3262eg,

Beslenme:Beslenme ve su tüketimi hatalarla dolu..az beslenme,az su tüketimi ve zorlu bir aktivite oldu..

Ekipmanlar:Deuter Act lite 55+15l sırt çantası,Deuter 10l çanta,Boreal Atlas ayakkabı,Petzl Kask,Leki Katlanabilir Baton,Marmot ve The North face Trekking pantolon,The North Face Blue Kazoo uyku tulumu,La Sportiva Tsirt,Suunto Ambit3 Peak..

Aladağlar Volume1’di devamı gelecek… 

One Reply to “”

  1. Tebrikler …. Bizde umuyor ve istiyoruz ki yakın gelecekte senin tecrübelerini paylaştığın bir kitap ile hedefler koyar faaliyetlerde bulunuruz yakın takipteyiz tekrar tebrikler.

    Beğen

Yorum bırakın