Lavaredo Ultra Trail Yarış Raporu

Yıl olmuş 2019 hala mı Dolomit Dağlarında koşmadın dilekonmars :- )

Bazı yarışlar vardır popülerdir,herkesin de ana hedeflerinden biridir..Lavaredo Ultra Trail de  UTMB gibi öyle bir yarış.Atmosferi olsun,doğası olsun kesinlikle koşulması gereken,keyif veren parkurlardan biri.

Bana gelince ise bir kaç senedir daha çok balkan ülkelerinde  koşmayı  tercih ettim  araya Avrupa ülkerindeki popüler yarışları da sıkıştırmaya çalıştım.Ama bir tercih yapmam gerekse Balkan ülkelerinin o vahşi doğasını,özensiz cp lerini,az katılımcı sayısını,rakım kazanımlarında kuyruk olmamasına hastayım! seviyorum ve her zaman tercih ederim :- )

2019 senesinde İznik Ultra Trail,Alanya Ultra Trail ile açılışı yapmıştım.Aslında bu yarışların hepsi mayıs ayında katılacağım Slovenya ülkesindeki UTVV trail yarışına hazırlık idi.Antrenman düzenliliğim çok olmadığından yurtiçindeki yarışlar benim için yurtdışı yarışları için antrenman tadında idi.

Mayıs ayında Slovenya’daki UTVV yarışını tamamladıktan sonra haziran sonu Lavaredo Ultra Trail’in 87km 4600m+eg yükseklik kazanımlı yarış hedefte var idi.Haziran son haftasına kadar ortalama seviyede antrenmanlarım devam etti.Yarış son haftası grip oldum ve antibiyotik kullanmaya başladım.(İş yoğunluğu ve stres kaynaklı).Yarış haftasında bu oldukça kötü oldu benim için yine de moralimi bozmamaya çalıştım.

24 Haziran Haftası,

26 Haziranda uçak ile İtalya ‘ya seyahatimiz başlayacaktı.İş yeri oldukça yoğundu izin öncesi işlerimi  arkadaşlara devrettim,bir taraftan yarış için son hazırlıklarımı tamamlamaya çalıştım,eur almış başını gitmiş malzemelerim tam gitmeliydim orada masraf çıkmasın gibi maliyet hesaplamaları  kafamda dönüyordu.

Bir taraftan da yarışa konsantre olmaya çalıştım…Yarış haftası her türlü iletişimimi sıfıra çekip özellikle yarışın mesafesi 90km+ ise daha çok kendimle başbaşa kalmaya çalışırım.Itra’dan geçmiş yarışlarımı incelerim,yükseklik kazanımlarıma bakarım,finishlerimi düşünürüm,parkurların coğrafyalarını tekrar hayal ederim…Lavaredonun mesafe ve rakımına benzer tamamladığım yarış ne vardı diye düşündüm ve İsviçre’de koştuğum Ultra Trail Verbier St Bernard da yarışını da  Alps lerde kosmuştum..60km de ! 4500m+ eg yükselmiştim ee onu bitirmişsem bu cepte dedim aslında o sıralar daha antrenmanlı idim ama  o kısımları düşünmüyoruz tabii :- )Benim için meditasyon kendimce moral depolamak yarış haftası da böyle bir şey idi…

Ve 26 haziran İsmail Eren,Deniz Sal ekip olarak yola çıkıyoruz.İsmail ve ben 87km,Deniz ise 48km parkurunda yarışacak.Keyifli bir yolculuk yapıyoruz dolaşarak geceyarısı İtalya’nın Cortina d’Ampezzo  ulaşıyoruz.Evet burası gerçekten çok güzel..İtalya’nın Alplerindeyiz,Dolomit Dağlarındayız… :- )

27 Haziran Perşembe,

Cortina ve çevre köyleri dolaşıyoruz..Deniz yarış kitini alıyor,onun yarışı 28 haziran günü başlayacak.

28 Haziran Cuma,

Deniz bir koşu yarışını tamamlıyor :- ) biz ise öğleden sonradan itibaren otel odasına çekiliyoruz.Karbonhidrat yüklemesi yapıp,ayakları uzatıyoruz,boş boş instagramdaki mesaimizi yapıyoruz :- )

29 Haziran Cumartesi

Yarışımız saat 06.00’da başlayacak.Saat 02.00’de kalkıyoruz.Kahvaltı yapıp hazırlanıyoruz ve saat 04.00’de yarış alanına bizi götürecek araca biniyoruz.Ve saat 05.00 de yarış alanına ulaşıyoruz.O kadar büyüleyici bir yerde başladı ki yarış .. bir göl var karşımızda devasal ağaçlar büyüleyici bir ortam..Atmosfer müthiş 87km parkurunda  1000’e yakın  katılımcı var.

Ve saat 06.00 Your day,Your journey sloganı altında yarış başlıyor….

Yine aynı şey çok heyecanlı başlıyorum :- ) bildiğin cutoff a girecekmiş gibi gazlı gidiyorum.Genelde yarış öncesinde kafamda bir plan oluşturmuyorum.Yarış içinde şekillendiriyorum taktiğimi,çünkü her koştuğum yarış hep farklı parkurlar oluyor.Bu yarışı sitesinde incelediğimde çok fazla cut off koymuşlar demiştim.Aslında mantıklı da dağda geçen bir ultra olduğundan kimseyle uğraşmak istemiyorlar giden gitsin baştan, kalanlar bizimdir.33.km,42.km,62.km,69.km geçişlerinde  cutoff  vardı.62.km’ye kadar basarım gerisi gelir diyorum içimden.

11.km’ye geldiğimde ilk içecek takviyemizi alıyoruz.Sonrasında 11.km’den 33km’ye kadar cp yok ve 1850m+ yükseleceğiz.Salomon flaskleri doldurup devam ediyorum.Hava çok sıcak,yükseldikçe ve rakım arttıkça daha da ısınıyor.Keçi gb tırmanırken 15.km’de Dilem Kocak ile karşılasıyoruz.İki laflaşıp yolumuza devam ediyoruz.11.km’deki aldığımız su takviyesi yetersiz kalıyor,dağda gördüğüm tüm su akan yerlerden flasklerime su dolduruyorum,kafamı sokuyorum :- ).Su buz gibi..

33.km’deki cp’ye  oldukça iyi bir vakitte giriyorum,kafamda tek şey var cola içmek.Sırf cola için koşuyorum açıkcası.Cp ye girer girmez cola istiyorum ve tükendiğini sölüyorlar :- / Yaşadığım hayal kırıklığını tarif edemem,moralim bozuluyor ve su flasklerimi doldurup ve sadece yarım muz alıp cp’den çıkıyorum.Bizden önce gecen sporcular cp yi tüketmişler resmen :- /

33.km’den 42.km’ye kadar da bu sefer açlıktan yemek için koşuyorum.İçimden sinirleniyorum kendime cola yok diye sinirlenmeyip 33.km de beslenmem gerekiyordu bu sefer aç şekilde koşuyorum ve 42.km’deki cp ye giriyorum :- ) Burada çok sağlam besleniyorum,3 bardak cola içiyorum,2 tabak spagettili soup içiyorum,domatesli ekmek yiyorum sanırım en çok bu cp’de vakit geçirdim.Mutlu bir şekilde cp’den ayrılıyorum…42.km’ye geldiğimde 2500m+ yükseklik kazanımı almış durumdaydık.İyi hissediyordum sıcakla barışmıştım,su kaynaklarında su içiyordum,kafamdaki alevi yatıştırmak için kafayı hemen tüm su kaynaklarına sokuyordum.3 sene önce temmuz ayında Yunanistan’da Zagori Mountain Race i kosmuştum orası kesinlikle daha sıcaktı cehennemdi resmen  diyorum içimden ve gülüyorum.En azından burada esinti oluyordu hafif hafif pek tatlı…

42.km’den çıktıktan sonra 62.km ye kadar 1300m+ yükselecektik ve yine cp yoktu.Benim için kafamdaki plan 62.km’ye kadar basıp sonra durumuma bakacaktım.Yarışta bu arada hep cp lerden  beslendim yanımda 4 adet sis gel vardı ve her 20km’de bir alıyordum onun dışında olips şeker ve tuz hapı vardı yanımda.Tuz hapını da yarış sonuna kadar 5 adet kullandım.

62.km deki cp’ye  geldiğimde 3700m+ kadar sağlam yükselmiştik.Fiziksel olarak iyiydim geriye 28 km kadar yolum kalmıştı ve iyi bir sürede bu cp’ye ulaşmıştım.Cutoff stresi kalkmıştı artık.62.km deki cp’ye doğru yol alırken Tuğba Tetik ile karşılaştık ,bana doğru geliyordu selamlaştık,yarışı bitirdinmi diye sordum?sanırım o an beynimi kaybetmişim ya da yandı bir şey oldu yani :- )) o da önceki cp’ye döndüğünü ve yarışı bırakacağını söyledi.62.km deki cp’de flasklerimi doldurup,spagettili soup beslenmemden devam ettim.

62.km’den sonra 5 adet kadar dereden geçiş yaptık ama böyle sağlam dize kadar su vardı.70.km’deki cp’ye geldiğimde daha önce bu parkuru koşan arkadaşların bana soylediği son 20 km çok zor kelimeleri vardı kafamda.Karanlık gelmişti parkura  ve tamamiyle kayalık olan zeminde  yol almak oldukça   zorlaşmıştı.70.km’den sonra kafa fenerini nereye cevirsem ya yere uzanmış dinlenen veya kusan sporcu görüyordum.Artık sonlardaydık vücut isyanlarda…

Karanlıkta yol almayı seviyordum.75.km’lerde hala 2500m rakımındaydık.Yarış öncesi suunto saatimin gps ayarını yapmam gerekiyordu.Yapmayı atladığımdan 75.7.km’de dağın başında ziviri karanlıkta o an ki yegane yol arkadaşım kendini save yapıp uyku moduna geçti.Bu gerçekten beni çok demorilize etti.Yarışın sonlarına doğru saate bakmak kat ettiğim km yi görmek  iyi hissettiriyordu.Artık sadece saatin kaç olduğunu görüyordum :- / Bu da yetmezmiş gibi kafamı yukarıya çevirdiğimde dağ sporcuların kafa feneri ile ışıl ışıl gözüküyordu demek ki yükselecektik..bitmiyordu ve kendimi keyifsiz hissediyordum.

Uzun süre karanlıkta tek başıma yol aldım artık sporcular arasındaki mesafe oldukça açılmıştı.Bir ara gerçekten çok uykum geldi.Koşuyordum gözler açık fakat içsel olarak uykudaydım .. işaretlemeleri kaçırıcam diye korktum saatte uykudaydı…gördüğüm ilk  su birikintisinde ayağımı buz gibi suya soktum.Bu gerçekten iyi hissettirdi bi ayıldım,zaten hareket halinde olduğumdan ve yarışı tamamlamama az kaldığından hızlıca ısınacaktım.

Son 10km’nin 8km’sinde orman içinden sağlam bir iniş yaptık.Son 2 km’sinde ise Cortina’ya indik,asfaltta yol aldık.Cortinaya girdiğimde çok mutluydum..

Koştum koştum insanlar dışardaydı geceyarısı olmuştu;fakat her yerden destek sesleri yükseliyordu..

Sonra bir baktım Finish den geçmişim.

65927488_10156466875277076_7777437692832251904_n

Yarışta;

Tüm yarış boyunca 4 adet sis gel,7 adet olips ve 5 adet tuz hapı tükettim.Beslenmemi cp lerde yaptım.

Lavaredo Ultra Trail sağlam zorlukta,zemin kayalık,görselliği şahane,inişi de çıkışı da dere geçişi de olan çok çeşnili maceralı güzel bir parkur.

Suunto Ambit 3 Peak Verileri,

Distance 90.5km,

Elevation Gain:4823m

Time:20.50

Özetle  gerçekten eğlenceliydi :- )

Sırada ne var derseniz?

Ağustos sonu 2019’un en büyük hedefine yol alacağım..

Detaylar sonra ;- )

One Reply to “Lavaredo Ultra Trail Yarış Raporu”