Tahtalı Run To Sky Yarış Raporu

2015 senesinde ilk defa düzenlenen Tahtalı Run To Sky yarışı Çıralı’dan deniz seviyesinde  başlayıp 2365mt yükseklikteki Tahtalı Dağında son buluyor.Geçen sene yarış listeme almış; fakat iş yoğunluğundan ötürü katılamamıştım.Yarışın mesafesi 28.7k olup toplam yükseklik kazanımı +2650mt idi ve 7 saat maksimum sürede tamamlanması gereken bir parkur.15 Nisan da katılmayı planladığım Hırvatistan’daki 100 miles of Istria(110k parkuru) yarışından sonra 21 mayısda gerçekleşek bu yarış 2016 yılı yarış takvimini oluştururken tarih olarak uygundu;fakat her şey planlandığı gibi gitmiyordu.Hırvatistan’daki yarışta sakatlanmış ve yarıştan çekilmek zorunda kalmıştım.Sakatlık süreci devam ediyor iken bir ay sonra mesafesi kısa;fakat yükseklik kazanımı çok fazla olan bu kadar zor bir yarışa katılmak beni açıkcası korkutuyordu.Sakatlanmadan sonra nerdeyse üç hafta antrenman yapamamıştım, doktorumda dinlendirmemi tavsiye etmişti.Yarışa son bir hafta kala hafif şekilde antrenmanlara başladım;fakat yetersiz olduğunun farkındaydım.

Team Ultra Trail Runner Çekmeköy ekibi olarak Çıralı’da Irmak Pansiyonda yerlerimizi ayırtmıştık,20 mayıs tarihinde sabah uçuşuyla birlikte Çıralı’ya vardık ve pansiyonumuzu yerleştik.Diğer İstanbul dışı katıldığım yarışlarda olduğu gibi yine her şey hızlı bir şekilde gerçekleşiyordu :- ) 20 mayısda yerleş,21 mayısda koş aynı akşamda İstanbul’a geri dön…Yarışa bir hafta kala ve Çıralı’ya vardığımızda da kafamda hep aynı düşünce vardı,sakat olduğumdan zorlamayacaktım,çok kötü hissedersem 20k checkpoint noktasında bırakacaktım.

20 mayıs 2016

Çıralı’da yarış öncesi brifing düzenlendi ve parkur,işaretlemeler hakkında bilgi verildi.2015 senesinde ilk kez düzenlendiğinde yarışta kaybolmalar yaşanmıştı,bu sene işaretlemelerin çok daha iyi olduğu belirtildi.Yarışa gelmeden önce yarış raporlarının okuduğumdan işi garantiye almak adına yarışın gps verisini saatime yüklemiştim.Yarışta 10.43k Ulupınar ve 19.88k Beycik olmak üzere 2 tane checkpoint noktası vardı.Yarış aslında iki kısımdan oluşuyordu 19.88k noktasına kaç saatte gelirsen son kısmıda aynı sürede bitirebileceğimiz belirtilmişti.Toplam mesafe 28.67k yükseklik kazanımı ise +2650 idi.Parkurun ilk 4.5k lık kadar kısmı düz olup geri kalan parkur ise tamamiyle yokuş idi,çok az bir kısımda iniş yapacaktık.Parkurda Likya yolunun işaretleri de vardı ve  Mammut yazılı flagler  ise Likya Yolunun işaretlerinin bulunduğu noktalardan geçiyordu.Yarış öncesi yol yorgunu da olduğumdan olabildiğince çok dinlenmeye çalıştım.Evden yine her zamanki apar topar çıktığımdan malzemelerim arasında eksiklikler vardı,dostum Ufuk Öztürk sayesinde eksiklerimi  yarış öncesi temin ettim.Yine heyecandan uykusuz bir gece…

Ekran Resmi 2016-05-25 23.20.52

Ekran Resmi 2016-05-25 22.17.03

21 mayıs 2016

Saat 05.00 de uyandım,07.00 de start alacaktık.Kahvaltımı yaptım,çantamı hazırladım.Koşarken çok iyi beslenen bir koşucu değilim,dalıp gidenlerdenim…ama ilk defa bu kadar kısa sürede çok fazla yükseklik kazanacaktım,bunun fazlasıyla yıpratıcı ve zor olacağının farkındaydım,beslenmeme daha fazla dikkat etmem gerekiyordu.(aslında her zaman dikkat etmeliyim :- ) Dostum Aysen Solak’ın daha önce birkaç kez beni beslenme konusunda uyarmıştı.Tavsiyesine uyarak bir şeyler atıştırarak ilerleyecektim bu sefer.Checkpoint noktalarında da iyi besleneceğimi düşünerek(yarışın web sitesinden önceden kontrol noktalarında yiyecek ne verileceğini kontrol etmiştim)yanıma 2 adet Gu Energy Gel(yarışın sonlarına  doğru kullanacaktım)ve bir paket olips aldım.Yarışdaki zorunlu malzemeler düdük,acil durum battaniyesi,cep telefonu,elastik bandaj,baton opsiyoneldi yine de aldım yokuşlar çok fazla olacağından,rüzgarlık,şapka idi.Ayrıca Tahtalı Dağına’da dropbag bırakabiliyorduk orası için de dropbag hazırladım.

Saat 07.00 ye doğru start çizgisinde yerimi aldım,tüm çekmeköy ekibi oradaydı.Heyecan doruktaydı,katılımcı sayısı 100 civarında idi.Ve 07.05 de start aldık benim gb 10k dan sonra hız kazanan bir koşucu için böyle kısa mesafeli fakat yükseklik kazanımı fazla olan parkur zorlayıcı idi.Yarışın ilk 4.5k lık mesafesi düz idi,ayak bileğimdeki sakatlıktan ve ısınmam zaman aldığından yarışta diğer arkadaşların oldukça gerisinde kalmıştım.Aslında 4.5k dan sonra tamamiyle yokuş olan bir parkur beni beklediğinden bu düz olan mesafeyi ne kadar hızlı gidersem o kadar avantajlı olacaktım.Yarışın % 75 i tırmanış,%15 lik kısmı asfalt,%10 lık kısmı düz ve inişlerden oluşuyordu.4.5k sı düz olan mesafeden sonra Yanartaş’a doğru tırmanmaya gectik.Daha önceden de Likya Parkuruna aşina olduğumdan ayakkabı seçimim gayet doğruydu.(Salomon XT 6 Softground).10,43k da  checkpoint noktasına geldiğimde kendimi yorgun hissediyordum, zaman zaman ayak bileğim sızlıyordu ve bu beni oldukça yavaşlatıyordu.Zaten yavaş gittiğimdem vakit kaybetmeden hemen sularımı doldurdum,su içerken de bir taraftanda kafamdan aşağı su şişelerinden birisini boşalttım serinlemiştim,bu şekilde ilginç bir görüntü oluştuğuna eminim :- )

İlk checkpointi geçtikten sonra parkurdaki eğim iyicene artmaya başlamıştı.Sıcak,ayak bileğim derken bir taraftan kafamda hep 20k daki ikinci checkpoint noktasında yarışı bırakmak geçiyordu,ama bir taraftan da hayır koşacaksın ve zirveye ulaşacaksın diyordum.Kafamda bu düşünceler geçerken iki yerde parkurdaki işaretlemeleri kaçırdım flaglerin olmadığını kısa sürede  farkına vardığımdan çok fazla vakit kaybetmeden ilk Mammut flag ini gördüğüm yere geri döndüm.Böyle zorlu,tamamiyle yokuş olan bir parkurda kaybolmak cidden büyük bir eziyet olabilirdi.Kayboluşlarım ama her zamanki gibi komikti bir aşağı bir yukarı heyecanlı bir şekilde koştum .Neyseki kısa sürede işaretmeleri buldum.

İkinci checkpoint noktası olan 20k noktasına  4.17 dk da varmıştım.Yarışın brifinginde 20k dan sonra kalan 8k nın çok zorlayıcı ve eğimin daha dik olduğu ve ilk yarıyı ne kadar sürede tamamlamışsan o kadar sürede ikinci yarıyı(kalan 8k yı) tamamlayıp zirveye ulaşılacağı bilgisi verilmişti.20k checkpoint noktasına vardığımda  hemen masadaki bisküvilere atladım tuzlu gıdaya ihtiyacım vardı.Dostum Alicem Aktaş’da oradaydı bir ara bana gözlerini bir kontrol edelim dedi,gözlerime baktı ve pırıl pırıl dedi,sağlık kontrolünden de geçmiştim,o gazla hemen  yola koyuldum. :- )

20k checkpoint noktasında iki kilometre sonra bir su noktası daha olduğu ve bu noktadan sonra zirveye kadar su noktası olmadığını söylediler.22k ya  ilerlerken karşıdan bir araç geliyordu ve yanımda durdu.Çekmeköy koşudan arkadaşım Gökhan Akpınar vardı içeride bacağına kramp girdiğinden yarışı bıraktığını söyledi,22k su noktasına az kaldığını da ayrıca ekledi.22k noktasına ilerlerken  Mustafa Kılıçarslan ile karşılaştım kendisini  tebrik ettim ve son su noktasında suyumu doldurup hızlıca yola koyuldum.

Bundan sonra parkur  cidden büyüleciyi idi.Ormanın iyicene derinliklerine doğru ilerliyordum,devasal boyutta ağaçlar,sis..sanki bi hayalin peşindeydim,içindeydim.Büyülendim….çok mutluydum… ve hiç soluklanmadan yokuş çıktığımdan kalbim bedenimden ayrılmış,dışarda avcumun içinde  atıyordu.Yükseldikçe her şey çok daha güzeldi…

 

IMG_1711

IMG_1712

Zirveye 6k kalmıştı,yer yer % 50 eğimin üzerine çıkan en zor kısımda ilerliyordum.Çok terliydim ve yorgundum.Bir ara ormanın içinde  ilerlerken hışırtı duydum hemen önümdeki ilk ağacın arkasına saklandım.Kafamı azcık çıkarıp etrafı kontrol ettim bir taraftan tehlike bir durum oluşursa hızlıca ağaca tırmanma planı yaptım :- ) İrkilmiştim,fakat sonradan bu hışırtının sahibinin  gizli saklı fotoğraf çeken organizasyondan arkadaşımız olduğu ortaya çıktı.Gözgöze geldiğimde kendisine korkuttun beni dedim :- ) Orman etabını da geçtikten sonra Tahtalı Dağı zirvesinin eteklerindeydim,zirveye iyice yakınlaşmıştım.Yükseldikçe rüzgar arttı,zaman zaman hafif yağmur çiselemeye başladı ve çok terli olduğumdan açıkcası bu kadar kısa mesafe kalmış iken hipotermi geçirmekten bir an korktum.Ve zirveye kadar zaten düşen vücut ısımın daha da düşmemesi hiç durmamaya karar verdim.

Saat 14.53 de zirvedeydim,07.47 dk da bu zorlu parkuru tamamlamıştım.Hedefim sakatta olsam zirveden bakmaktı ve bunu başarmıştım.Bayrağımı da zirveye ulaştırmıştım,çok mutluydum.

Her zaman Peace Not War…….

IMG_1725 (1)

 

Bu harika parkurda bizlere koşma olanağını sağlayan Polat Dede ve ekibine çok teşekkür ederim.Gelecek sene 80k +5000,Tahtalı Ultra Sky da görüşelim :- )

Bahar Saygılı Hocama sevgiler,saygılar…

Yarışa katılma cesareti gösteren herkezi tebrik ederim.

Yarış sırasında gıda tüketimim,saatimdeki veriler,kullandığım ekipmanlar,

-2 adet Gu Energy Gel strawberry-banana ve olips tüketip,checkpointlerde iyi beslenerek yarışı tamamladım.

-Suunto Ambit3 Sports saatimdeki veriler ise;

29.54k(ufak kaybolmalarla birlikte bu mesafeye ulaştım),asc2715m,dsc397m

-Kullandığım ekipmanlar:Raidlight Activite Run Lady Tsirt,Salomon XT 6 Softground Trail ayakkabı,Nike short tight,Adidas şapka,Leki marka Baton,Salomon Rüzgarlık,Raidlight Tozluk

-Ayak bileğim ise o da  mutlu oldu….zorunlu 😛

Love this game :- )

FullSizeRender (1)

 

 

Bir Cevap Yazın

