Erciyes Ultra Sky Trail Yarış Raporu

Erciyes Ultra Sky Trail Organizasyonunda 4 farklı parkur seçeneği var,

1.Vertical Kilometer(VK):4.5km,+1000m…3350m irtifaya çıkıyorsunuz.

2.Trail Run:24k,+1432m

3.Erciyes Ultra Sky Trail:64km,+3200

4.12k Trail

İlk kez 2016 senesinde  düzenlenen bu yarışa İsviçre’de Trail Verbier-St Bernard yarışında koştuğumdan kaçırmıştım, çok da üzülmüştüm.(blogda yarış raporuna göz gezdirebilirsiniz).2017 Mayıs ayında  İznik Ultra Dağ Maratonunda 50k koşmuştum.Bu yarış Romanya’da oldukça zorlu Transylvania100k yarışı için antrenmandı.Transylvania Yarışı da Erciyes Ultra Sky Trail için antrenmandı :- ) Bu liste böyle gider….

Erciyes Ultra Sky Trail 64k parkuru  3917 metre yüksekliğindeki Erciyes Dağının eteklerinde  koşulan bir yarış.Aslında VK yarışını da çok koşmak istiyordum ama 2 gün üst  üste zorlu iki yarış için antrenmanım yeterli olmadığından sadece 64k parkuruna yazılmıştım.

6 Temmuz 2017

İş yerinden 2 gün izin aldım ;- ) Yarış alt 2500m-2600m rakımlarında geçtiğinden erkenden gidip aklimite olmam gerekiyordu.6 Temmuzda Kayseriye vardım ve organizasyonun servisiyle yarış noktasına(Erciyes Kayak Merkezi) ulaştım.Bulunduğumuz yerin rakımı bile 2200m idi. İlk gün hem yol yorgunu olmam hem de rakımın yüksek olması bünyemi zorladı.Teleferiğe bindim,2600 rakımına çıktım ve burada biraz turladım.Sonra tekrar merkeze indim.Çok açtım,Develi’de Cıvık ye dediler yedim :- )

7 Temmuz 2017

Ertesi gün daha iyi hissediyordum, dinlenmiş durumdaydım.Kahvaltıdan sonra hemen dışarı çıktım ve 2800 rakımını yürüyerek ulaştım.Burada manzara harika,bolbol fotoğraf çektim.Dünkü cıvık ağır gelmiş durumda zaten gelmeden once de midem kötüydü,yarış öncesi bu beni korkutuyor.Sıkı bir kahvaltıdan sonra dışardan bir şey yememe kararı aldım.Yarışda midemin daha da kötü olmasını istemiyordum.

Akşam brifinge katıldım.Atil Ulaş parkurlarla ilgili bilgi verdi.Zaten çok zor bi yarış olacağını biliyorum Erciyes’desin,rakım yüksek,zemin sert,coğrafyası zorlu! Brifingde yarışın en sıkıntı kısımlarının neresi olacağına odaklanıyorum ve kaçıncı km’sinde bu zor kısma gireceğime.19k da single track bir çıkıştan bahsediliyor,burada 25k koşanlar 60k parkurunda koşanlara öncelik verilmesi rica ediliyor.(25k yarışcıları parkurun tersinden geliyor bize göre).Bir de son  10k kadarlık kısımda ,1000m yükseklik kazanımı olduğundan ve bu kısmın oldukça zor olduğundan bahsediliyor,şaka ile karışık yarışımız  aslında şimdi başlıyor lafı geçiyor.Daha önce  başlarda  veya sonlara doğru ciddi yükseklik kazanımı ile son bulan veya başlayan katıldığım ve tamamladığım yarışlar olmuştu.1000m kısmı gözümü korkutmuyor ama ne kadar zor olabilir,merak içindeyim.Geçen sene katılan ve 60k parkurunu tamamlayan kişilerinde yarış raporlarında bu kısmın oldukça zor olduğundan bahsediliyor.

Saat 06.00am de start alacağımızdan erkenden yatıyorum kafamda sadece son 10k ve midem,midemin bende yarattığı korkular var …

File 16.07.2017 15 08 49

File 16.07.2017 15 09 34

File 16.07.2017 15 09 52

File 16.07.2017 15 10 55

8 Temmuz 2017

Ve yarış gunu…. rakım yüksek olduğundan rüzgar oldukça soğuk esiyor,saat 06.00 am de start alanında yerimizi alıyoruz.Heyecanlıyım…

File 16.07.2017 15 13 11

File 16.07.2017 15 13 01

1 litre su ile başlıyorum ama yanımda ek olarak salomonun 450cc’lik soft flask’i de var.Geçen sene katılan arkadaşlardan 60k parkurunda su konusunda sıkıntı yaşadıklarını biliyorum;ama bu sene organizasyon su noktalarına +1 ekleme daha yaparak bunu telafi etmiş durumda.İlk su noktası 5k’da idi.Burada elime 500cc’lik su alarak devam ediyorum.

İlk cp 13.k’da idi.Şu ana kadar katıldığım tüm yarışlarda 10k’dan sonra açılan bir sporcuyum.Açılmaktan kastım kasların ısınması,heyecanın dinginleşmesi,doğayla,parkurla bütünleşme gb lerinden.İlk cp’ye kadar stabil traktör yolundan yükseliyorsunuz.831m’lik bir tırmanış var;fakat zemin rahat,koşturuyor insanı.Yarışda ilk cp’den  son cp’ye kadar hep aklımda son 10k var.Son 10k çok zor diyerek tüm cp’lere cutoff sürelerinden fazlasıyla erken girmem gerektiğini biliyorum,son kısma yeterli zaman ve güç bırakmalıyım diye kafamda planlıyorum.

İlk cp’ye varıyorum ve yarışın bundan sonra büyük kısmında zemin çok sert! İrili ufaklı taşlar,büyük kayalar var ve yabani dikenli otlar her yerde.Koşturmuyor ve sürtünme ayakda çok fazla.Yarışın işaretlemeleri başarılı kırmızı/beyaz flag ya da kayaların üzerinde kırmızı/beyaz boyalar göreceksiniz.Bu tarz bi yarışa giriyorsanız girmeden önce parkurun rotasını gps’li saatinize yüklemenizi tavsiye ederim.Ben yarışın başından sonuna kadar saatimdeki rotayı da kontrol ederek devam ettim,ufak tefek sapmalar dışında ciddi bir kaybolma yaşamadım.Zaten düşününce rakım yüksek,sıcak çok fazla ve bir de kaybolma yaşarsanız olabildiğince can sıkıcı olur.

Rota üzerinde 2 veya 3 yerde çoban sürüleri ile karşılatık,buradaki köpekler oldukça vahşi dikkat etmekte fayda var :- ) Yörenin halkı çok içten ve samimi,koşarken keçi sütü verelim,yufka arası helva teklifleri çok geldi sağolsunlar :- )

File 16.07.2017 15 12 43

File 16.07.2017 15 11 17

1.cp’den sonra cp’lerden geçiş sürelerimi kafamda revize etmek zorunda kaldım,çünkü zemin oldukça sertti ve 2.cp(24.3k) ve 3.cp(38.6k) ye kendimce planladığım ortalama vakitlerde geçtim.

Bu yarışın ben de ayrı bir yeri var.Bu coğrafyada koşmak çok istiyordum.Erciyes Dağının eteklerini koşuyorsunuz,dağ bütün ihtişamıyla ortanızda,rakım yüksek,öle yükselip inmiyorsunuz,parkurda rakım çoğunlukla 2400-2500m’lerde geçiyor.

Fakat bu yarışda beklediğim gibi 10k’dan sonra açılamadım.40k’ya kadar bacaklarımın hakimiyeti bende değildi.Sanki bacaklarım, ruhum ve bedenimden ayrı koşuyordu.Bunda midemin de kötü olmasının etken olduğunu düşünüyorum, cp’lerde beslenmemi de minimuma indirmiştim.Yine de yarıştaydım,devam ediyordum..

3.cp’ye vardığımda yani 38.6k’da Savaş Gündüz  görevliydi.Cp’de bana uygun yiyecekleri tükettikten sonra(ekmek arası peynir çok iyi gelmişti sağol Savaş) hemen en zorlu son 10k muhabbetini açtım :- ) Savaş son kısımda 10k mesafesinde 16tane dere yatağına iniş ve çıkış olduğunu söyledi,bunlardan 3 tanesi oldukça derindi.Son 4k’da ise stabil traktör yoluna çıkacağımızı belirtti.

File 16.07.2017 15 38 59

3.cp’den çıktıktan sonra.4.cp’ye yani 45.5k’ya  planladığım vakitte ulaştım.Bu yarışta en kötü hissettiğim yer bu kısım oldu,güneş tepedeydi,çok terlemiştim bi ara gözlerim tuzdan yanmaya başladı.İyi hissetmiyordum.Soft flaskden suyu çekip elime boşalttıp yüzümü yıkadım.(açıkcası su kapağını açıp dökmeye  bile üşendim).

4. cp’de Polat Dede görevliydi.Sağolsun hemen bana tuzlu,limonlu soda yaptı çok iyi geldi.Cp’ye oturur oturmaz 500cc’lik su rica ettim ve başımdan aşağı döktüm işte bu da çok iyi gelmişti :- ) Polat süre bakımından çok iyi gittiğimi ve rahatlıkla yarışı bitereceğimi söyledi.48 veya 49k’da bahsedilen en zorlu kısma giriyorduk ve ben vakit kaybetmeden  cp’den çıkıp hemen yola koyuldum.İyi hissediyordum…

Sanırım yarışta bu 10k merakı ile koştum.Özellik böyle zorlu yarışlarda kendime beni sürükleyecek hedefler belirlemek ben de çok işe yarıyordu.İçimden hep şu zorlu 10k neymiş görmek istiyorum,artık karşıma çıksın ruh hali ile devam ettim… bu beni oldukça pozitif motive etti :- ) Son kısmın çok zor olduğunu bilerek cp’lerden sağlık durumum el verdiğince ve olabildiğince erken geçtim.

Evet son kısım oldukça zordu!! şaşırmadık :- ) zaten 50k yol gitmişsin ve bunu yüksek rakımda ve güneşin altında gitmişsin.Karşımızda 16 adet dere yatağına inen,çıkan hendekler vardı.5 tanesi oldukça derindi.Zemin sert,kayalık,dikenli…çok zordu ve bitmiyordu.Stabil yol hayali ile inip çıkıyordum.Son 3k’da stabil traktör yoluna çıktığımdaki mutluluğum inanılmazdı ve finish e doğru  koştum koştum…..

Zorlu 64k parkurunu tamamlamıştım ve bu kadar zorlu bir parkuru tamamlamam yanında bayanlarda 2.cilik gelmiş olması da ayrı bir mutluluk :- )

IMG_20170708_2039506

IMG_20170708_2039417

 

File 16.07.2017 15 12 14File 16.07.2017 15 14 34

Genel olarak baktığımda Erciyes Ultra Sky Trail yarışı oldukça zorlu bir yarış.Bilinçsiz ve düşük antrenmanla belki bitiririm diye  kesinlikle katılmamak lazım..Coğrafya,zemin,rakım oldukça sert ve zorlayıcı.Son kısım çok zor;fakat her yarışın bir tarzı vardır,bu yarışın da bu.

Yarış organizasyonuna ve gönüllülere çok teşekkür ediyorum bu kadar zor bir coğrafyada güzel iş çıkarmışlar ve ileriki senelerde yarışa katılımın daha çok olmasını diliyorum.

-Olur ise daha güzel olur şeklinde :- ) son cp’den çıktıkdan sonra kayalarda işaretleme şeklinde değilde flaglerin daha sık olmasını organizasyondan rica ederim.

Yarışa katılma cesareti gösteren tüm sporcuları çok tebrik ediyorum..

IMG_20170707_1925128

Suunto Ambit 3 Peak Verileri:

Distance:64k

Elevation Gain:3242m

Time:14.32

Kullandığım Ekipmanlar;

Salomon Tayt,Raidlight Tsirt,Raidlight Şapka,Raidlight Tozluk,Salomon Çanta,Suunto Ambit3 Peak Saat,Fizan Baton.

Yarışa Katılmayı Düşünen Sporculara kendimce highpointler

-Sıkı hazırlanın,patikada +3200m yükselmeye benzemiyor.

-Aklimite olmak önemli.

-Çorap seçimi önemli(zemin sert,kayalık,dikenli ve sürtünme çok fazla)

-Tozluk tavsiye ederim.

-1.5l su  tavsiye ederim.

Evet…..

Sırada ne var :- )

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s